2013. január 2., szerda

Próba Cseresznye



Mátéval úgy döntöttünk, hogy mászással töltjük a két ünnep közötti időszakot. Bár ha jobban belegondolok,  mással nem is tölteném szívesen :)
A csapat négy főről indult, de az időjárás, és egyéb problémák miatt csak ketten maradtunk. Az előrejelzések végigböngészését én is fontosnak tartom, de annak ellenére, hogy 28.-ára nem mondtak verőfényes napsütést, mindenképp menni akartunk. Ami kicsit jobban aggasztott, az a felmelegedés volt, de a jósok szerint, annak 26.-án vége kell hogy legyen. Szóval nekivágtunk!
27.-e délelőtt érkeztünk. Fölrobogtunk a házba. Én bobon húztam a cuccot, Máté a hátán cipelte. Jó időben felértünk, és bele is csaptunk az idény első téli mászásába.
A Zergére vezető Könyv utat néztük ki. Nyáron másztuk már, egy próbát megért. Már a beszállásnál látszott, hogy sötétedés előtt nem végzünk, de azért nekivágtunk, hadd szokjuk az érzést. Az első kötélhosszra maradt idő, ami jó kis mulatság volt csákánnyal és hágóvassal. Mindkettőnknek új ez a stílus, úgyhogy minden mászott méterrel jobban ráéreztünk a témára.
Másnap beköszöntött az áldás. Szelet, havat, és 0°C körüli hőmérsékletet hozott. Ismét a Zergére látogattunk, mert előző nap kinéztem egy bevágást, jobbra a könyvtől, amiben látszólag elég jó jég és firn volt. Fölérve a remek időben neki is vágtam, de a meleg miatt elég rossz minőségű hó, és még rosszabb jég fogadott. Küzdöttem vele egy darabig, majd miután már semmi olyat nem találtam, ami tartott volna, visszaereszkedtem. Elindultunk egy másik, Puskás úthoz, ami a topo szerinti képek alapján inkább drytoolingosabbnak tűnt, de az idő csak rosszabbodott, így inkább visszamentünk a házba, hogy legalább a másnapi jó időre rápihenjünk.
 Nem mondanám fölöslegesnek ezt a másfél napot. Szoktuk a hágóvasat, és a jégcsákányt, próbálgattuk mi tart, és mi nem, így a jó idő érkezésére már készek álltunk valami jó kis mix útra :)

Készítettünk pár felvételt, amiket ITT meg is nézhettek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése