2012. február 8., szerda

Téry-horhos-azaz nincs hideg csak szar ember :)



Mielőtt hazaindultunk gondoltuk csúszunk egy nagyot, bevetve az egész heti tapasztalatot,és sítudást. Erre a Téry-horhos látszott legalkalmasabbnak. 900m-szint, és az elejétől a végéig csúszás. Neki is vágtunk.
A túra napján kellemes -26°C-ra ébredtünk, de ez lent még nem gátolt minket. Jól haladtunk az alsó kuloárig, itt lecsatoltunk,és föltrappoltunk a folyosón gond nélkül. Utána újra lanka jött. Kriszti alulról kijelentette, hogy ő nem hozza föl a léceket, mert úgyse tud lecsúszni. Ez az alsó, és a fölső kuloárra igaz is, de a kettő közötti lankán jól jött volna a léc, legfőképp fölfele. Na de ekkor már nem volt mit tenni. Itt kezdődött a harc az elemekkel. Kriszti a mély hóval küzdött. Balázs, és én léccel mentünk,és meg-meg vártuk. Nekünk a lábunk kezdett lefagyni. Elég kellemetlen érzés. Én meg is álltam dörzsölgetni kicsit. A szél is elkezdett fújni, ami még jobban fölerősítette a hideget. Fölértünk a fölső kuloár aljába, és elkezdtük mi is törni az utat, hogy ne Krisztinek keljen. Kriszti kicsit lemaradt, mi pedig elöl rúgtuk be a lépéseket. Mi már majdnem a tetején voltunk, Kriszti a közepén mikor jött pár síző,és totál elkenték az összes nyomot Kriszti nagy örömére. Gyorsan fölmásztunk, levakartam az arcomra fagyott jeget, vettem egy hágóvasat, aztán visszamentem Krisztiért. Fönt kicsit átmelegedtünk a napsütésbe, aztán irány le. Kicsit lejjebb vittük a léceket, és csatoltunk. Még itt is jó meredek volt, flatteroltam egy adagot az első kanyar előtt :) Ezt egy igazi porhavas freeride rész követte. Jó kis síterep. Aztán elérkezünk az alsó kuloárig. Megvártuk Krisztit, aztán nekiindultam. Számomra ez még elég meredek, meg is szenvedtem vele, de végül egész jól leértem. Balázs is leküzdötte magát, így a hét végére egész belejött. Alul már mindhárman lécen voltunk, és hamar lecsúsztunk a házig.
Lent kiderült Balázs lába megszenvedte a hideget, volt pár lila lábujja, de aztán úgy ahogy rendbe jöttek. Megküzdöttünk mindhárman a horhossal.

Alsó kuloár

Középső szakasz
Fölső kuloár

Lefele

Tánc

Kriszti

Porhavas móka


Az alsó kuloár tetjén

1 megjegyzés:

  1. Szia Bálint,

    Lelkes olvasója vagyok a blognak, és nézője a Tátra-videóknak :)
    Nincs még tapasztalatom a kuloár mászásokban, de nagyon tetszenek. Mit javasolnál egy kezdő téli mászónak, aki szeretné fokozatosan mgtapaszatlni a kuloár / mix mászások örömeit ? Kezdetnek talán a sátán és pokol kuloárok ?
    Előre is köszönöm a segítséget
    Üdv
    Laci

    VálaszTörlés