2012. március 22., csütörtök

Grossvenediger-Rainerhorn



Kedd reggelre végre javult annyira az idő, hogy nekivághattunk a csúcsnak. Sajnos a szél még mindig iszonyat erővel fújt, de azért haladtunk szépen. Már a Defregger házig is fárasztó volt a dolog. Küzdöttünk a jeges hóval, és a ház előtti meredek traverzal. Itt döntöttem el, hogy veszek egy firnvasat a lécre :)
Kiérve a gleccserre, a szél teljes erővel feszült ellenünk. Itt az út nem túl meredek, de igencsak hosszú, és 3000m felett vezet. Kezdett szétszakadni a csapat. Patrik és én elöl mentünk, a többiek hátrébb. Végül Patrik is lemaradt. Én beálltam két osztrák srác mögé, de a csúcs alatti meredeken annyira rágyorsítottak, hogy inkább visszaálltam a saját tempóra. A nagy szél miatt a csúcsra vezető rövid gerinc alatt volt a sídepó. Kicsit sajnáltam, hogy nem tudunk följebbről csúszni, de hát ez van. Fölmásztam a csúcsra, fotóztam, majd irány vissza. A depóban értek utol a többiek. Lejjebb vártam meg őket, mert már eléggé fáztam.
Patrikkal még fölszaladtunk a szembelévő Rainerhorn-ra is, majd irány lefele. Részemről most kezdődött a nap lényegi része, a lesiklás. Jót csúsztunk a Rainerhorn-ról, majd jött a nagy traverz a gleccseren, és már a Defreggernél is voltunk. Innen már ismertük a dolgot, kiválasztottuk a legizgalmasabb vonalvezetést, és csúsztunk ahogy a csövön kifért.




Info: Itt
Hardware:-túrasícucc (firnvas erősen ajánlott)
                -gleccser felszerelés (mi a jó hóviszonyok miatt nem használtuk)
Szállás: -Johannis hütte
            -Defregger haus
Időjárás: -Mountain-forecast
              -Freemeteo
              -Peakware

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése