2013. július 25., csütörtök

Kalamárka

Miután a Tátra meggyötört minket, ki kellett találni valamit, mivel töltsük el az időnket. Bedobtam Kalamárkát mint lehetőséget. Régóta készülök oda, most jó lehetőségnek tűnt.
Péntek délelőtt át is ugrottunk Detvára. Szerencsére minden ki van táblázva, így megtaláltuk a falat, sőt, még topo-t is kaptunk az egyik helyi arctól.
Három napot töltöttünk Kalamárkán, és egyikünk se bánta meg, hogy ide jöttünk, és nem haza. Kezdésnek nekiálltunk a repedéseknek. Gyönyörű lehetőségek vannak itt az ujjrepedéstől egész a váll, és még szélesebb darabokig. Ahol lehetett biztosítani, ott nem használtuk a nitteket, pakoltuk a saját cumót. Szépen mentünk fölfele, V, VI, és végül nekiveselkedtem egy VII-esnek is. Előtte egy VII- egész jól ment, gondoltam bepróbálok egy nehezebbet is. Alapvetően azt vettük észre, hogy itt majd fél fokozatot rá lehet számolni az utakra a hazaiakhoz, képest. Mindezt fűszerezi, hogy nincs szitává fúrva az egész. Sok útban annyi köztes van, amennyit az első megmászó maga után hagyott. Annyit tettek meg, hogy szépen felújították a nitteket ragasztott pántokra. Szerintem mindez teljesen jogos, és ha telefurkálnák az utakat, mint pl. nálunk Oszolyon, akkor sem lenne biztonságosabb. Sok helyen ha be lehet tenni valamit, kicsit nagyobb a nittáv. Hamar meg lehet szokni :) Szép, igényes hely az biztos.
Szóval nekiálltam a VII-esnek. Igor Koller műve a variáns, úgyhogy tudtam nem csalódhatok. Nem is csalódtam, bár kissé kevésnek bizonyultam ehhez az úthoz. A kunsztnak többször nekimentem mire rászántam magam, hogy most vagy soha, de nekimegyek. Ekkor sikerült is. Ledurrant alkarral értem a stanba. :D
Mindenképp szeretnék még ide visszatérni, ha lehet minél többször. Nagyon megtetszett a hely!!

Tábor az erdőben

Zsé repeszt

Kriszti egy áthajlásban

Máté egy offwidht repcsiben

Hasonló helyzetben



Egy nagy friend sosem árthat :)

Indulás

Máté munkában


Könyékig a nyílásban :)




Egy denevér szemszögéből



1 megjegyzés:

  1. Ha jól sejtem ez a hely Szlovákiában van?... Még nem hallottam róla... Jó lehet!

    VálaszTörlés