2013. július 15., hétfő

Venediger - Nyugati-gerinc

Miután lemenekültünk a Glocknerről, bevásároltunk Lienzben, pihentünk, aztán fölsétáltunk a Johannis-hüttébe. Amikor először jártam arrafelé, már akkor is megtetszett ez a ház. Most sem változott a véleményem, mindenkinek csak ajánlani tudom. Mikor megérkeztünk, fönn a hegyen még tartotta magát a rossz idő, de már a végét járta, így másnapra beterveztünk egy nyugati gerincet (II.-III.)
Csütörtök hajnalban a 4-órakor csörgő óra túl korainak tűnt, így inkább átállítottuk 5-re :) Kelés pakolás indulás. Az éjszaka szerencsére hideg volt, így jó kemény hóban haladhattunk a Dorfer-gleccser irányába. A gleccserre egy kuloáron jutottunk. A télen is, és az elmúlt napokban is sok hó esett, semmilyen hasadék nem látszott, be se kötözködtünk. Jól haladtunk a gleccseren is egy darabig, majd elkezdett lankásodni a terep. Itt egyre mélyebbé vált a hó. A végén iszonyat küzdelem árán tapostuk föl magunkat a gerincig. A gerinc beszállása előtt volt egy meredekebb rész, nagyon mély hóval. Kb. a közepén voltam, Máté akkor kezdett neki, amikor szólt, hogy fura roppanásokat hall. Megállta és figyeltem. Én is hallottam. Mély öblös roppanások.
-Ezaz! - Gondoltam...
Villámgyors tanácskozás: Én már nem tudok mit tenni, közelebb van a fölfele mint a lefele.
Gyorsan fölkaptam a kapucnim, behúztam a kabátom, fölvettem a kesztyűm, nagy levegőt vettem, és tapostam fölfele. Mikor fölértem nagyon ziháltam, és dőlt rólam a víz. Máté is följött gyorsan a nyomokba. Nem volt vicces dolog, de az biztatott, ha leszakad a hegyoldal, Máté biztosan fönnmarad, és ki tud ásni, amikor ő jött föl akkor meg már én voltam biztonságban.
Nekiálltunk a gerincnek. A nap sütött, a hó egész jó volt. Nem tudom szárazon milyen ez a gerinc, de így nagy élmény volt. Télies hangulatban másztunk a csúcsra. Sajna mire fölértünk már leszállt a köd, de ez csak kicsit szegte kedvünket. A lényeg úgyis az út, amivel a csúcsra ér az ember.
Hétvégén én csoportot vittem a hegyre. Máté is jött velünk, így mindketten újra fönn voltunk a Venediger-en. Ezúttal már szép időben.
Jó kis hét állt mögöttünk. Edzettünk, és tapasztaltunk rendesen. 2xGlockner, 2x Venediger. Elégedettek voltunk, de azért a Stüdlgrat-ért, és pár északi falas útért biztosan visszatérünk a Glockner-re! :)

Hardware: (mi ezt vittük)
                - 1x30m kötél
                - 5db express
                - 5db friend
                - 5db nagyobb ék
                - 4-5db heveder

Időjárás

Venedzsájzer

Kuloár


Dorfer gleccser 

Taposunk

Dealer :)

Terrorista :)

A gerinc





Csúcsfotó

Vezetem a népet

Csúcsgerinc



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése