2012. május 23., szerda

Sárga fal-Cagasik

Miután mind a ketten közel 10órás ájult alvást mutattunk be a kő tetején, reggel 6-kor mindenre készen ébredtünk. Kényelmes készülés után 7:15-kor el is indultunk, és egy óra alatt fölsétáltunk a beszálláshoz. Az első II-es hosszt hozzácsaptuk a beszálláshoz, és annak a tetején öltöztünk be. Az előző napi viszonylag hideg idő miatt nem tudtuk mire számítsunk egy északi falon, és a lemenetelben szükség volt bakancsokra is, így egy zsákot vittünk magunkkal, ami kissé nehézre sikeredett, ami nem igen segítette a másodmászót a kellő mennyiségű áthajló hosszban :) Persze ez nem hátráltathatott bennünket, és gőzerővel kezdtünk neki a mászásnak. A falrajz indokolatlanul sok standot jelöl, mi nem standoltunk annyit, csináltam is egy javított falrajzot, ami szerintem értelemszerűbb helyeken jelöli a satndokat. Ily módon a második hossz, ami egy gyönyörű repedés, 60m-esre sikeredett, de a vonalvezetés miatt szépen jött a kötél. Aki 50m-es kötéllel vág neki az se ijedjen meg, mert sok köztes stand is van az útban. A lendületünk megtört, amikor Zs kissé túlmászott a kulcsrész előtt, és egy tornyocska tetején a bennlévő három szögben standolt. Némi kötéltechnikai manőver után a jó standban voltunk, és nekiálltam a kulcsnak. Kőkemény egyensúlyos áthajló éleken kellett átmászni. Szerencsére szög volt bőven, csak ki kellett őket hosszabbítani, ami azért nyelte az erőm. A kulcs után ismét szép VI-os rész következett, majd elérkeztünk az utolsó hosszhoz. Itt az eredeti út balra kerülte ki az áthajlást, de mi még elég erőt éreztünk magunkban, azaz én mindenképp, és végül rábeszéltem ZS-t is, hogy másszuk ki a direkt kiszállását. Én már kétszer is másztam, úgyhogy előre küldtem Zs-t, hadd szokja a Tátrai szabályokat :) ZS neki is állt, és kis pihenéssel ki is tolta a hosszt, igazi szép befejezéséül a hétvégének.

Hardware: -1x60 kötél
                 -10 express
                 -4db 120cm-es, 4db 60cm-es heveder
                 - 4db solo karabíner
                 -5-6db kis és közepes méretű friend
                 - normál éksor
Időjárás: Itt
Topo: 1(javított) és 2
Szállás: -Téry-ház
             -bivak

Zs kilép a fényre

beszállás

bevágás a második hosszban

Zsbácsi

combkulcs a kulcsrészben

direkt kiszállás

1 megjegyzés:

  1. Fasza út volt. Csak ajánlani tudom. Lehetőség szerint nem 8 kilós hátizsákkal :)
    A direkt kiszállás a tetején tényleg megérte a rábeszélést.

    zs

    VálaszTörlés