2012. május 6., vasárnap

Pochyly nyomában


A Wéberen való élmények után újra valami naposra vágytunk, annak ellenére, hogy olyan meleget én még nem éltem a Tátrában, hólében áztatott pólóban másztam, mert félmeztelenül szénné égtem volna. Mindenesetre ez a variáció még mindig jobb volt mint a vízesésből zakózás, úgyhogy aznapra a Karbunulus-toronyra vezető Pochyly út volt soros. Nagy tiszteletben tartom az öreget, és eddig egyik útja sem okozott csalódást. Ezt a variánsát is másztuk már egyszer Petivel, de akkor az utolsó hosszban ránk esteledett, és ereszkedni kényszerültünk. Most a befejezés, és egy esetleges szabad átmászás (VIII) reményében indultunk el reggel a házból. A beszálló traverz nem volt egy élmény, de rosszabbra számítottam. Hamar elértük a beszállást, és nekiláttunk. Döbbenve vettük észre, hogy az utat végigfúrták. Igaz szellősen, de ott csillogtak a nittek a falban. Ez adott némi plusz lendületet, ami az első VI+-os résznél le is lohadt. Egyszerűen kegyetlen nehéz volt, soha életemben nem másztam még olyan nehéz VI+-t, ültem is benne rendesen. Itt ingott meg a szabad átmászás reménye. Peti a kulcshosszt már trepnivel kezdte. A nittek miatt ez abszolút nem rejtegetett semmi nehézséget. Én szabadon indultam utána de pár kunszt után megsemmisülve A0-áztam föl. A harmadik hossz VII+-ra van értékelve. Nekiugrottam szabadon, de itt sem értem el sok sikert. Egyszerűen ezek a hosszok elképesztően nehezek, össze se lehet hasonlítani a Késmárkin vezető Pochyly-val (VIII-) vagy a Via Verona VIII- -ával. A szabadmászó törekvések teljes megsemmisülésén kívül az út trepnivel, és az új nittekkel nem számít kihívásnak, minden kezdő izgalomra vágyónak ajánlom, csak a folyamatos áthajlással kell megküzdeni. A harmadik hossz jó hosszú, és a végét már tényleg szabadon kell teljesíteni. Itt a nehezen jövő kötél a legnagyobb visszahúzó erő. A végső tábla is szép, de az már csak hab a tortán.
Összességében az út így a nittekkel alpesi sportúttá vállt, aki érez karjaiban elég erőt minden nagyobb esés esélye nélkül belepróbálhat, ill.a trepnis gyakorlásra is alkalmas, szóval mindenki menjen, és mássza ahogy tudja :)

Hardware: -2x50m kötél (ereszkedés az Illner-Rülke úton a beszálláshoz, vagy a képen zostup-pal jelölt helyen a sárga túristaútra)
              -10db express
              -2db 60-as, 1db120-as heveder
              -2-3db közepes méretű friend
              - normál éksor
Topo: ITT
Időjárás: ITT
Szállás: Zöldtavi ház




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése