2012. május 7., hétfő

Oko Bere

Az Oko Bere egy 2010-ben nyitott út a Zergén. VII- -ért adják, és ígéretes útnak nézett ki, úgyhogy be is szálltunk. Én toltam az első hosszt, VI+ ért. Kemény kunszt volt egy áthajlásban. Fix köztes az útban szinte nincs, szögelni is kellett benne, és az első két stand is kiegészítésre szorult. A második hossz IV-esre van értékelve. Kemény IV-es az bizonyos :) A harmadik hosszban van a kulcsrész. Az egész hossz nagyon szép. Jó kis bevágások,és traverzek tarkítják. Tanácsként mondom, hogy a nagy travez előtt, és után mindenképp ki kell jócskán hosszítani a közteseket, még ha így jó kis eséssel is kecsegtet a helyzet, ugyanis ha ezt nem teszi meg az ember, lehet az áthajlásban nem fog jönni a kötél :) A traverz egy sima táblán megy, köztes elhelyezése nemigen lehetséges, de utána jó szögek vannak. Nekünk csak a házban fotózott falrajzunk volt, és itt az áthajlásban nem volt teljesen egyértelmű.Én arra másztam, amerre értelmesnek tartottam a vonalvezetést. Fölérve az áthajlás tetejére csodálkoztam, hogy nem volt olyan nehéz, max VI-os. főleg azért volt fura, mert az előző hosszok jó keményen voltak számozva. Itthon utánanéztem rendesen a dolognak,és több mint valószínű, hogy egy bevágással balra szálltam ki. Ez azért kicsit böki a csőröm, úgyhogy ha újra arra járok tisztességesen végigmászom azt a hosszt is.


Hardware: -2x50m kötél (ereszkedés)
                 -6-7db express
                 -3db solo kara
                 -3db 60-as, 2db 120-as heveder
                 -kis, és közepes friendek
                 -normál éksor
                 - 2db lapszög, 2db "U" szög
Topo: 1, 2 (21. út)
Időjárás: ITT
Szállás: Zöldtavi ház




VI

IV :)

Traverz

Kiszállás a plafonból

4 megjegyzés: